četvrtak, 14.05.2009.

Aran islands... Inishmore ponajviše

....i kad sam se probudila uplovljavali smo u Kilronan na Inishmoreu.
U vodiču sam pročitala: "Nitko ne ide na Aran otoke radi hrane.", a jedan prijatelj je dodao: "Nitko na Arane ni ne dolazi u shoping.". I pogriješio je! Tamo je već počelo ljetno sniženje...u dva od tri dućana.

Photobucket
Naravno, u jeku ljeta smo!
I bili smo baš zadovoljni kad smo našli za kupiti rukavice jer vožnja bicikle po vjetru bez njih nije bila nimalo ugodna. Šalu na stranu, Inishmore je zaista mjesto gdje se dolazi uživati isključivo u prirodi, divljini i pustoši...Na otoku ima samo nekoliko restorana, 2 dućana s pretežno vunenim proizvodima i 1 široke potrošnje pa me ugodno iznenadilo da su cijene kao u Dublinu jer sam pod dojmom cijena koje ljeti budu na Krku i drugim našim otocima, u ovakvoj pustoši irske bodulije očekivala pljačku.
Photobucket
Otok nema ne znam kakvu infrastrukturu, ali ima sve nužno da se provede lijepi vikend u divljini, daleko od dublinske gužve.
Kakvi su ti Aran islands?
Inis Mór (kod nas bi se zvao Veliki otok), Inis Meáin (Srednji otok) i Inis Oírr (Istocni otok) su tri otočića koja čine Aran islands i rekla bih da ih je netko nekada davno odrezao od Burrena (dijela zapadne obale Irske) te gurnuo malo zapadnije prema Americi. Pojam krški kraj ovdje poprima jednu od najviših dimenzija krša koje sam do sada vidjela. Kamen, kamen, trava i cvjetići, kamen, kamen.
Photobucket
I teško se ne složiti s opisom Burrena (a time i Arana) koji se nekada pripisuje Cromwellu, a nekada nekom od njegovih generala: "Tamo nema drveta da bi se objesilo čovjeka, ni vode u kojoj bi ga se utopilo, niti zemlje u kojoj bi ga se pokopalo.". Tkogod da je ovo rekao, sročio je to vrlo cromwellovski, gledano s irskog stanovišta. A, vezano uz Cromwella, pretpostavlja se da su Arani prvi put i naseljeni pred njegovom najezdom. Da je bilo boljih uvjeta za život i malo više zemlje, netko bi se, vjerojatno, sjetio i prije 17. stoljeća preseliti tamo.
Ta hrpa kamenja o kojoj pričam je pretvorena u nebrojeno zidova i sigurno ima više ograđenih parcela nego što je stanovnika.
Photobucket
Čudi me, poznavajući Irce i njihov način opisivanja irskih zanimljivosti, da u proučavanjima zapisa o Aranima, nisam nigdje pročitala kako Inishmore, barem u nekom kontekstu (bio to Co. Clare, Irska, Europa ili svijet), ima NAJviše zidova sretan. Naime, Irci će, ako je ikako moguće, naći načina da stave prefiks NAJ u svojim opisima.
Inishmore, kolikogod imao u nazivu Veliki, u biti je mali; dug je oko 14 i širok nešto preko 2 km. Mnogi turisti dolaze na izlete od nekoliko sati i u tom razdoblju se da vidjeti glavne točke pogotovo ako se uključi u ture s kombijima. S jedne strane, uvijek je zgodno čuti komentare nekog domaćeg (neka nitko ne računa da će ih razumjeti 100% jer je tamo ipak glavni jezik irski pa engleski koji se čuje može imati interesantan izgovor). No, s druge strane, meni je bila puno draža varijanta da prespavamo i provozimo otok na bicikli.
Photobucket
Posebno mi je bilo drago da smo se na to odlučili kad smo došli na predio kod Dún Dúchathair (Black Fort) koji su za mene sada najljepši cliffovi Irske. Do tamo ne vodi normalna cesta i nisam ga vidjela u planovima tura, ali sam tamo rekla: "Isplatilo se doći"
Photobucket
To nisu one najpoznatije stijene Inishmorea kraj Dún Aengus, slične Moherima koje se vide uvijek na slikama. Mislim da predio nije poznat jer nije pristupačno, a i nema nikakve turističke infrastrukture na kojoj bi se zarađivalo.
Ali, baš ta divljina je ono što ih čini najljepšima.Photobucket Moher su predivne (posebno s mora), ali Moher su najpoznatije i osim u večernjim satima, stalno krcate turistima. Ove nisu ni blizu dugačke kao Moher, a i niže su, ali ih pustoš u kombinaciji sa zvukom valova čine predivnima.
Photobucket
Cijela južna strana otoka su ovakve visoke stijene koje se strmoglavo ruše u more.
Photobucket
Sjeverna strana je čista suprotnost; niska obala s puno pješčanih plaža ...
Photobucket
...i onim bijelim pijeskom koji za sunčanih dana podsjeća na neke druge, tople krajeve pa bi more čak moglo prizvati i na kupanje,...
Photobucket
...ali vjerujem da će se svatko vrlo brzo osvijestiti pri prvom dodiru s nekakvih petnaestak stupnjeva ljeti.
No,....
Photobucket
...nijedan od tuljana iz kolonije koja je tamo nastanjena, neće se složiti s ovom mojom izjavom sretan.
Na Arane ću se vratiti.

- 01:47 -

Komentari (14) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< svibanj, 2009 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


Komentari On/Off

Linkovi

Ostavi svoj E-mail

pa će stići vijesti o novim postovima.


Moj je dolfinus.a MAJMUN gmail.com

Radio emisija Studenskog radia o mom blogu


View Ireland in a larger map

Recepti
Irish stew
Džem od rabarbare
Pašta s okusom Mediterana

EUROPA
Hrvatska
Riječki plac
Nostalgija
Tuna naša jadranska

Irska
Tips&Tricks 1
Tips&Tricks 2
Tips&Tricks 3
Dublin i okolica
Dublin
Južni i sjeverni Dublin
Nacionalna ergela (National Stud)
Irska pod snijegom (Dublin mountains)
Zapad
Zapadna Irska
Bridges of Ross
Adare, najljepše selo u Irskoj
Aran islands
Sjever
Sjeverna Irska
Jug
Skelligs
O svemu i svačemu
Vožnja po Irskoj
Radne dozvole u Irskoj
Noć vještica (Halloween)
Irsko more
Sport u Iraca i ja kao promatrač
Irski kalendar
Koliko platiti trajekt za Aran islands ili crtica o irskom turizmu
U koju luku ići na trajekt ili druga crtica o irskom turizmu
Kulturološke razlike 3 / Pretežno o Ircima
A kako je u katoličkoj Irskoj s umjetnom oplodnjom?
Irska u vrijeme recesije
Irska 2006 : Irska 2012.

Island
Island općenito

Italija
Rim - Antika
Rimske atmosfere

Madrid
Madrid
Siesta je zakon

Francuska
Mjesto gdje se prodaju Picasso & co.
Bijeli Pariz
Roquefort i žene

Prag
Početak kratke šetnje Pragom
Kraj kratke šetnje Pragom

Škotska
The Scottish Highlands
Škoti, krava s frizurom i Aberdeen
Edinburgh

Rusija
Ruski politicari gledani iz kuta Moskovljana
Moskovljani i Moskva iz mojeg kuta
Moskovska podzemna

USA
Manhattan
Manhattan ukratko
Chinatown
Guggenheim i MoMA
Veličina je važna
Security

AZIJA
Malezija
Penang uvodno
Penang Hill
Kek Lok Si
Cijene, shopping, restorani
Redang
Kina
Veličina gradova
Pričice o Kini
Orhideje
'em ti kinesko
Chinglish
Art Zone 798
Pričice o Kini2
Rijeka Li
Normalno kinesko selo
Hong Kong - still missing
Macau - still missing
Japan
Prvi dodir s Japanom
Crtica o hijerarhiji
Miraikan
Reakcija hrvatskog mozga
Tri razgovora

AUSTRALIJA
Aboridžini i pjevane staze
Australian Open
Melbourne Federation Square
Opasne životinje Australije
Veliki koraljni greben
Krokodili
Alan
Sydney
NG u Sydneyu

Skitam i promatram...
Perhaps, they are in the woods
Kulturološke razlike / Indijci
Luton, tak imam te rad

Prava putnika u avionima

Osobni miš-maš
Nevidljive veze
Amarcord...mi ricordo...sjećam se...
Jedanaestogodišnjaci profesionalci
Kulturološke razlike 1 / Od sutra sam slobodna u Irskoj
Adagio sjećanja
Je li nona imala pravo?
Jedna opuštajuća večer
2 dokaza da su muški i ženski mozak različiti; New Scientistov i moj analizom hrvatskog galeba
11 godina
Tko će me od sad onako pitati: "Ima li što novoga na 'onom planu'?"
Mrs Joan
Pa pa Mili-Zmili

Predstave, gigovi...
La Clique est magnifique
U2 i što me opet tjera iz Dublina
Druga starana koncerta U2
Winterplay

Zanimljivi blogeri:
Image Hosted by ImageShack.us
Bugenvilija - Netko tko radi prekrasne macro fotografije i uči nas puno o suživotu s drugim bićima na Zemlji....kukcima npr.
Donin svijet - Lijepi postovi o svemu i svačemu
Ispravi se Delfina - Lijepe pjesme
Hvalospjev gluposti - Duhoviti Samoborac koji je u prošlom životu bio Leprechaun
Lipa Mare - Dogodovštine jedne Bečanke
Makedo - Još jedna s previše pečata u putovnici
Micula - JAKO volim njegove fotografije
Nepoznati Zagreb - Grad kojeg sam oduvijek voljela i to se neće promijeniti
Pardon my French - Zabavni osvrti na pariški/francuski život
Po putu i azimutu- Planinarenje, pretežno po okolici Rijeke - podsjeća me na sve što sam trebala puno više raditi dok sam bila tamo :-S
Smiling cricket - Prvi haiku koji me zaintrigirao
Vali - Fini recepti
Zarazna - Zabavno opisane crtice iz života još jedne gastićke
Zvrk - Dogodovštine sa susjednog Otoka
Žubor vode - Lijepe misli iz Slavonije

Oni su zadnje napisali ovo:


Gdje potražiti dobru hranu u Dublinu:
Visit MenuPages.ie

Kako jeftino doletiti negdje:
Flylc
Flycheapo
Skyscanner
Volagratis
Whichbudget

Irish Weather Forecast

Veselije teme od vremena:
Nik Titanik me uvijek dobro nasmije

Muzika s ovih Otoka:
Kíla
Declan de Barra - pjesme
Amy Macdonald

Gdje potražiti dobre koncertiće u Dublinu:
Whelan's
Bleu Note
The Sugar Club

Obrazovanje:
Novi List
Večernjak
Monitor.hr
Dnevnik.hr
Irish Independent

Opis bloga

Nakon cijelog ljeta putovanja i druženja s putnicima kod mene, krenula sam odgovarati na zaostale mail-ove i došla do zaključka da su blogovi izvrsna ideja da vam kažem gdje sam/što sam/ kako sam.

Da, Modesti, priznajem belj.

Zašto The Journey?
Po naslovu knjige koju sam počela čitati kad sam napisala prvi post, "The Journey Home".
Kupili su mi ju moji Maja i Ivan dok smo lutali po Islandu to ljeto.
Napisali su intersantnu posvetu: "Uživaj u svojoj misiji, ali kao što i sama znaš, svaka ptica svojem jatu leti....i uvijek ga nađe. Čekamo te!". sretan

Točno. Rekla sam kad sam odlazila da ja na ovo gledam kao na malo dulje putovanje....pa evo priča, i pokoji recept iz Dublina i uže i šire okolice :).... dok ne dođem doma wink
Fotografije su moje.... i iako nisam niti profesionalac niti umjetnik, zaštićujem ih Copyrightom sretan.




users online