utorak, 03.06.2008.

Pričice o mom prvom kineskom iskustvu

Nisam imala previše prilike razgledavati Xiamen jer sam bila tamo samo dane kad smo radili i odmah sam zadnju večer produžila za Hong Kong. Ostavio mi je dojam ne pretjerano zanimljivog grada punog dosadnih zgradurina, a mamutice se grade na sve strane.

Photobucket
Navečer su zgrade nešto zanimljivije u šarenilu osvjetljenja. Koliko se struje troši za takvo ukrašavanje, bolje je ne razmišljati. Imala sam osjećaj da slijećemo u lunapark sretan.
Photobucket

No, sve u svemu, Xiamen će mi ostat u dobrom sjećanju po mojem prvom kineskom iskustvu. To je bilo zanimljivo. To je bilo nešto drugačije od zemalja koje sam do sada posjetila. Komunizam i brojnost čine svoje....
Pisala sam vam o njihovom poimanju veličine. Nije me začudilo. Zabavilo me ponajviše vidjeti njihovu reakciju na naše brojke. Još su se sljedeći dan smijali tome smijeh.
Ali nije to bilo jednino što će mi ostati urezano u sjećanje sretan.

Restoran - sjećanje na komunizam i savršena briga za gosta
Jednu večer smo bili u nekom lokalnom restoranu poznatom po jako dobroj hrani. Kad sam odlučila ne osvrtati se na čistoću, mogla sam početi donekle uživati.... Mislila sam: Jedemo kuhano i pečeno, a valjda se nećemo razboliti.... Kad nas lokalni odvedu u restoran za kojega kažu da je hrana jako dobra, nekako je nepristojno ne jesti.
Sada kad je sve prošlo dobro, mogu reći da smo zaista odlično jeli tu večer.
Prvo iznenađenje kad smo ušli su bile slike na zidu sretan.
Photobucket

Zaboravila sam pomalo kako je to gledati vođu & co. gdjegod se okreneš.
Mi smo imali stol rezerviran u odvojenoj sobi. Tamo je zid krasio Engels sretan.
Photobucket

Samo smo ga Kinezi i ja prepoznali. Zapadnjacima smo morali malo pomoći da se sjete da je to Marxov prijatelj.
No, na stranu čistoća i ukrasi; restoran bi trebao konkurirati za customer care nagradu godine. Ja sam davno odustala od pokušaja jedenja sa štapićima i zamolila sam vilicu i nož. Nisu ih imali. Nakon nekoliko minuta su došli s novim beštekom, netom opranim i neobrisanim tako da su kapi još bile njemu. Otišli su ga kupiti u dućan u ulazu do. Stvarno lijepo od njih njami.

Izgubljeni u jeziku
Sami ne bismo bili mogli u taj restoran jer ne znamo kineski. Dok nisam došla tamo, mislila sam da mi kolege pretjeruju kada kažu da se mogu slikati s engleskim, ali je stvarno tako. Dva papira su mi bila bitna za preživljavanje; jedan s imenom firme, a drugi s imenom hotela. O najmu auta nema smisla ni sanjati.
Photobucket

Nivo znanja engleskog je takav da čak kad smo hvatali taksi za aerodrom (i pritom vukli kufere), vozač nije razumio airport. A samo sam rekla 1 riječ da budem što jasnija. Nije mi bilo ni na kraj pameti reći cijelu rečenicu. Na moje airport, vozač je počeo govoriti na kineskom eek. Štogod da je rekao, meni je to sve zvučalo čing čang čung. A i ja sam njemu, vjerojatno, zvučala slično sretan. Dok je kolega tražio papir s aerodromom napisanim na kineskom, žena koja je izašla iz taksija se vratila i objasnila vozaču gdje želimo stići.
Photobucket
Nigdje drugdje se nisam osjećala toliko ovisnom o dobroj volji okoline da mi pomogne sretan.

Kinezi gledani iz zapadnog i istočnog kuta
Na sreću svi ti ljudi koje smo susretali su bili jako srdačni i voljni pomoći. Moj pozitivan dojam o stanovnicima Azije se nastavlja.
Nekako kod mnogih ljudi u Europi susrećem negativan stav prema Kinezima. Razumijem odakle dolazi jer sam ga i ja imala. Dovoljno je da se sjetim Kajzerice nekada.... A ne volim baš niti kineske restorane u Europi.
U Xiamenu sam stekla potpuno drugačiji dojam.
Sva kineska hrana koju sam jela je bila jako dobra. Ma kakve male pržene spring rolls. Tamo sam ih na 2 mjesta dobila kao lijepe, fine oveće roladice od nekakve kao palačinke koje ulja nisu vidjele. Davila sam se u njima koliko su fine bile.

Shopping - ne kupujmo kinesko
S obzirom na poznate cijene made in China proizvoda, morala sam otići u shopping. Međutim, nisu me inspirirali. Made in China je jeftino, ali dobro da se nisam odvažila kupiti nešto skupo. Kolega i ja smo kupili wireless miša IBM wink. Koštao je svaki 4.5 €. E, pa koliko para, toliko muzike sretan. Moj nije uopće radio, a njegov je radio 1 dan smijeh. Memory stick Sony wink, izgleda da radi.
To smo kupovali u shopping centru koji ima na 1 katu samo elektroniku.
Photobucket

Krenuli smo po redu po štand-dućanima i počeli se raspitivati za cijene raznih proizvoda. U jednom od prvih smo pitali za miša. Prodavačica nije imala tamo wireless. Odmah je izvukla 2 stolice i otrčala negdje. Dugo je nije bilo, a i mi smo htjeli vidjeti što ima dalje pa smo otišli. Kad smo bili jedno 50-ak metara dalje, evo nekoga tko nas presreće i maše s tim miševima. Naša prodavačica iz prvog dućana. Našla je ona nas. Onda se kolega krenuo cjenkati. Ja bih već bila kupila na 6€, ali on se nije dao i dobro da je bilo tako sretan.

Shopping - kupujmo tajlandsko
Zaboravila sam pojas pa sam išla kupiti u jedan dućan s kožom. Sve krcato torba i novčanika, a cijene nikakve. Kupila sam pojas, ali ga je trebalo skratit i dodati još nekoliko rupica yes. Dok sam čekala u dnu dućana da se to napravi, otvara prodavačica neka vrata blizu mene i zove me. Moram priznati da mi nije bilo baš svejedno. Ne razumijem ju ništa, niti ona mene i sad bih trebala ući u neki zatvoreni prostor, ali me jako interesiralo što mi želi pokazati.... Da sam bila sama, ne bih išla, ali bio je jedan kolega samnom pa sam se odvažila. Kažem mu: "Ući ću, ostat ću kod vrata da se ne zatvore. Ako se zatvore i nema me za minutu, provali sretan.". Treba ipak biti oprezan. Čula sam svakakve priče.... Drago mi je da sam ušla. Soba puna torbi i novčanika. Krene prodavačica pokazivati jednu za drugom: "Prada, Chanel, Louis Vuitton,... Look, look!" I činile su se dosta dobre kopije. "Look, look, very good. All made in Thailand! Very good." mah. Krivo je procijenila. Miš i memory stick su sve Made in Thailand što sam kupila sretan.

Kako Kina motivira ljude da traže račun
U restoranu u kojem su nam išli kupovati vilice bili smo zatražili račun. Dobili smo neke papiriće na kojima, naravno, nismo ništa razumjeli. Jedan kolega koji se vječno nešto zafrkava mi kaže neka izgrebem onaj dio koji stvarno izgleda kao gratta e vinci jer da su računi u Kini ujedno i instant lutrija.
Photobucket
Naravno da mu nisam vjerovala. Međutim, svi oko mene su grebli po računu pa sam postala zainteresirana. Odjednom kolega Kinez pročita da je jedan drugi nešto dobio sretan. I stvarno, konobarica mu donese 10 Yuana (cca 1€) sretan.

Jedno dijete i to je to
Kolikogod su se Kinezi smijali brojčanom stanju Hrvata, toliko su im se naši zakoni vezani uz porodiljski činili nestvarnima. I štogod mi pričali o tim našim zakonima, kada ih usporedim sa zemljama s kojima imam doticaja, nestvarno su dobri. Znamo da Kina ima zakon po kojem obitelj Kineza smije imati jedno dijete. To se ne odnosi na nacionalne manjine.
Koja je kazna za sljedeće dijete? Dvogodišnji prihod, a žena ako radi u državnoj službi, dobije otkaz. Blizanci su izuzeti iz zakona sretan.
Tako to ide već 30 godina i natalitet se znatno smanjio, ali znaju da će im se obiti o glavu kada broj penzionera bude znatno veći od broja zaposlenih. Sada, gledano iz naše perspektive, na jednom mjestu imaju previše zaposlenih. Npr. dućani su krcati prodavačica koje nemaju posla. I tako mi djeluje svugdje. Gdjegod se nešto radi, ima ih previše.
Photobucket
Za koje desetljeće će imati drugačiju situaciju. No, to će morati rješavati neke druge vlade.

- 21:16 -

Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< lipanj, 2008 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            


Komentari On/Off

Linkovi

Ostavi svoj E-mail

pa će stići vijesti o novim postovima.


Moj je dolfinus.a MAJMUN gmail.com

Radio emisija Studenskog radia o mom blogu


View Ireland in a larger map

Recepti
Irish stew
Džem od rabarbare
Pašta s okusom Mediterana

EUROPA
Hrvatska
Riječki plac
Nostalgija
Tuna naša jadranska

Irska
Tips&Tricks 1
Tips&Tricks 2
Tips&Tricks 3
Dublin i okolica
Dublin
Južni i sjeverni Dublin
Nacionalna ergela (National Stud)
Irska pod snijegom (Dublin mountains)
Zapad
Zapadna Irska
Bridges of Ross
Adare, najljepše selo u Irskoj
Aran islands
Sjever
Sjeverna Irska
Jug
Skelligs
O svemu i svačemu
Vožnja po Irskoj
Radne dozvole u Irskoj
Noć vještica (Halloween)
Irsko more
Sport u Iraca i ja kao promatrač
Irski kalendar
Koliko platiti trajekt za Aran islands ili crtica o irskom turizmu
U koju luku ići na trajekt ili druga crtica o irskom turizmu
Kulturološke razlike 3 / Pretežno o Ircima
A kako je u katoličkoj Irskoj s umjetnom oplodnjom?
Irska u vrijeme recesije
Irska 2006 : Irska 2012.

Island
Island općenito

Italija
Rim - Antika
Rimske atmosfere

Madrid
Madrid
Siesta je zakon

Francuska
Mjesto gdje se prodaju Picasso & co.
Bijeli Pariz
Roquefort i žene

Prag
Početak kratke šetnje Pragom
Kraj kratke šetnje Pragom

Škotska
The Scottish Highlands
Škoti, krava s frizurom i Aberdeen
Edinburgh

Rusija
Ruski politicari gledani iz kuta Moskovljana
Moskovljani i Moskva iz mojeg kuta
Moskovska podzemna

USA
Manhattan
Manhattan ukratko
Chinatown
Guggenheim i MoMA
Veličina je važna
Security

AZIJA
Malezija
Penang uvodno
Penang Hill
Kek Lok Si
Cijene, shopping, restorani
Redang
Kina
Veličina gradova
Pričice o Kini
Orhideje
'em ti kinesko
Chinglish
Art Zone 798
Pričice o Kini2
Rijeka Li
Normalno kinesko selo
Hong Kong - still missing
Macau - still missing
Japan
Prvi dodir s Japanom
Crtica o hijerarhiji
Miraikan
Reakcija hrvatskog mozga
Tri razgovora

AUSTRALIJA
Aboridžini i pjevane staze
Australian Open
Melbourne Federation Square
Opasne životinje Australije
Veliki koraljni greben
Krokodili
Alan
Sydney
NG u Sydneyu

Skitam i promatram...
Perhaps, they are in the woods
Kulturološke razlike / Indijci
Luton, tak imam te rad

Prava putnika u avionima

Osobni miš-maš
Nevidljive veze
Amarcord...mi ricordo...sjećam se...
Jedanaestogodišnjaci profesionalci
Kulturološke razlike 1 / Od sutra sam slobodna u Irskoj
Adagio sjećanja
Je li nona imala pravo?
Jedna opuštajuća večer
2 dokaza da su muški i ženski mozak različiti; New Scientistov i moj analizom hrvatskog galeba
11 godina
Tko će me od sad onako pitati: "Ima li što novoga na 'onom planu'?"
Mrs Joan
Pa pa Mili-Zmili

Predstave, gigovi...
La Clique est magnifique
U2 i što me opet tjera iz Dublina
Druga starana koncerta U2
Winterplay

Zanimljivi blogeri:
Image Hosted by ImageShack.us
Bugenvilija - Netko tko radi prekrasne macro fotografije i uči nas puno o suživotu s drugim bićima na Zemlji....kukcima npr.
Donin svijet - Lijepi postovi o svemu i svačemu
Ispravi se Delfina - Lijepe pjesme
Hvalospjev gluposti - Duhoviti Samoborac koji je u prošlom životu bio Leprechaun
Lipa Mare - Dogodovštine jedne Bečanke
Makedo - Još jedna s previše pečata u putovnici
Micula - JAKO volim njegove fotografije
Nepoznati Zagreb - Grad kojeg sam oduvijek voljela i to se neće promijeniti
Pardon my French - Zabavni osvrti na pariški/francuski život
Po putu i azimutu- Planinarenje, pretežno po okolici Rijeke - podsjeća me na sve što sam trebala puno više raditi dok sam bila tamo :-S
Smiling cricket - Prvi haiku koji me zaintrigirao
Vali - Fini recepti
Zarazna - Zabavno opisane crtice iz života još jedne gastićke
Zvrk - Dogodovštine sa susjednog Otoka
Žubor vode - Lijepe misli iz Slavonije

Oni su zadnje napisali ovo:


Gdje potražiti dobru hranu u Dublinu:
Visit MenuPages.ie

Kako jeftino doletiti negdje:
Flylc
Flycheapo
Skyscanner
Volagratis
Whichbudget

Irish Weather Forecast

Veselije teme od vremena:
Nik Titanik me uvijek dobro nasmije

Muzika s ovih Otoka:
Kíla
Declan de Barra - pjesme
Amy Macdonald

Gdje potražiti dobre koncertiće u Dublinu:
Whelan's
Bleu Note
The Sugar Club

Obrazovanje:
Novi List
Večernjak
Monitor.hr
Dnevnik.hr
Irish Independent

Opis bloga

Nakon cijelog ljeta putovanja i druženja s putnicima kod mene, krenula sam odgovarati na zaostale mail-ove i došla do zaključka da su blogovi izvrsna ideja da vam kažem gdje sam/što sam/ kako sam.

Da, Modesti, priznajem belj.

Zašto The Journey?
Po naslovu knjige koju sam počela čitati kad sam napisala prvi post, "The Journey Home".
Kupili su mi ju moji Maja i Ivan dok smo lutali po Islandu to ljeto.
Napisali su intersantnu posvetu: "Uživaj u svojoj misiji, ali kao što i sama znaš, svaka ptica svojem jatu leti....i uvijek ga nađe. Čekamo te!". sretan

Točno. Rekla sam kad sam odlazila da ja na ovo gledam kao na malo dulje putovanje....pa evo priča, i pokoji recept iz Dublina i uže i šire okolice :).... dok ne dođem doma wink
Fotografije su moje.... i iako nisam niti profesionalac niti umjetnik, zaštićujem ih Copyrightom sretan.




users online